10xOne - Üzleti, szakmai blog

Vállalatvezetés forradalmian jobban - ERP, CRM, munkafolyamat-kezelés, projektvezetés,
feladatkezelés, dokumentum kezelés és még több

E-számla Készítés Számlázó Programmal - lépésről lépésre [Képes Útmutató]

E-számla készítés az INV - számlázás egyszerűen számlázó programmal. Bemutatom hogyan tudod elkészíteni az elektronikus számlát, és elküldeni e-mailben.

Elektronikus Számla Készítése Számlázó Programmal Lépésről Lépésre [Képes Útmutató]

Minta e-számla
E-számla készítése nagyon egyszerű az "INV - számlázz egyszerűen" számlázó programmal.
Ebben az útmutatóban lépésről lépésre bemutatom hogyan tudsz pillanatok alatt kiállítani egy elektronikus számlát, és utána elküldeni az ügyfelednek

1. Lépés: Számla készítés

E-számla készítés
Az e-számla készítéshez először válaszd a “Kezdőlap”-on a “Számla készítés”-t.

2. Lépés: Vevői e-számla kiállítása

Vevői e-számla kiállítása
Kezdj el kiállítani egy vevői számlát az “Új vevői számlára” kattintva.

1. Vevő adatainak a megadása

Vevő adatainak a megadása
A számlád kiállításához először add meg a vevőd nevét.
A rögzítéskor lehetőséged van kiválasztani a listából egy már korábban rögzített vevőt.
Mellette lehetőséged van itt közvetlenül is rögzíteni egy új partnert. Ehhez írd be a vevőd nevét, és amikor a számlát lezárod, akkor a megadott vevő is mentésre kerül a vevőid közé.
A vevő megadása után válaszd ki vagy írd be kézzel a címét a vevődnek. Ez ugyan úgy működik mint a vevő megadása. Vagy kiválasztod a listából, vagy kézzel rögzítesz egy új címet, ami mentésre kerül a számla lezárásakor.

2. E-számla adatainak a megadása

E-számla alapadatainak a megadása
A következő lépésben állítsd be a számlád alapadatait. Válaszd ki milyen fizetési módot szeretnél használni (ez alapján a rendszer a fizetési határidőt is automatikusan beállítja).
Válaszd ki melyik bankszámládat szeretnéd feltüntetni a számlán.
Végül ha szükséges, akkor tudod módosítani a teljesítés dátumát / számla kiállítás dátumát is.

3. Tételek rögzítése

Új tétel hozzáadása elektronikus számlához
A számla tételeinek a rögzítéséhez kattints a "csíkra". Utána tudod rögzíteni a tételt.
Tétel rögzítés
Először válaszd ki a cikket, ez lehet termék vagy szolgáltatás is. Ha újat szeretnél felvenni, akkor elég a cikk mezőbe beírnod a nevét, és a számla lezáráskor mentésre kerül, így a következő e-számlád kiállításakor elég lesz csak kiválasztanod.
Utána állítsd be a mennyiséget és a mértékegységet.
A nettó ár kitöltése után, a rendszer kiszámolja a bruttó összeget a beállított ÁFA alapján (az ÁFA értéke kézzel módosítható, ha a lenyíló listából másikat választasz.)
Ha további tételeket szeretnél még az e-számládhoz adni, akkor kattints újra a csíkra, és rögzíts újabb tételeket.
Elektronikus számla végösszegének a megtekintése
Ahogy rögzíted a tételeket a rendszer a számla alján kijelzi a számla összesített összegét, nettó ár, ÁFA, és a bruttó ár bontásban.

4. E-számla lezárása

Számla lezárása
Amikor minden adatot beállítottál, akkor lehetőséged van:
  • Előkép: Lehetőséged van megtekinteni, hogyan fog kinézni a számla.
  • Mentés: A mentés gombbal egy vázlatot hozol létre, amit később még szerkeszthetsz. Vázlat még nem minősül számlának, ezért még szabadon módosíthatod.
  • Lezárás: Ha a lezárás választod, akkor fogod kiállítani ténylegesen az e-számlát. A lezárást követően már hivatalos bizonylat, nem módosíthatsz rajta.
E-számla hitelesítés: időbélyeg és aláírás
A lezárást követően tudod hitelesíteni az e-számlát, hogy rákerüljön az e-aláírás és az időbélyeg.
Lehetőséged van elektronikus deviza számla kiállítására is, vagy, ha korábban küldtél előlegszámlát, akkor azt is felhasználhatod. Amennyiben ez nem érint téged, folytasd az e-számla hitelesítésétől.

5. Árfolyam beállítása

Devizanemek beállítása az elektronikus számlán
Amennyiben Ft-tól eltérő devizában szeretnéd kiállítani az e-számlát, erre is lehetőséged van.
Válaszd ki, hogy milyen legyen a számla deviza neme, és utána ebben a devizában fog rákerülni a számlára.
Lehetőséged van a számla devizanemétől eltérő devizában is rögzítened a tételeket. "Egyéb adatok" alatt tudod beállítani a tétel devizanemét. Amennyiben a tétel és a számla devizaneme eltér, itt meg is tudod tekinteni, hogy milyen MNB deviza átváltási árfolyammal számol a számlázó program.
Ilyenkor, ha a kiválasztott 2 devizának (tétel és számla deviza) van MNB keresztárfolyama, akkor a rendszer automatikusan át is számolja az adott napi árfolyamán.
Számla nyelv választó
A számla nyelv választóval pedig lehetőséged van a számla nyelvét angolra állítani.

Példa

E-számla deviza számla példa
Tegyük fel, laptop-ot árulsz. Rendelnek tőled egy laptopot, ami 200.000 Ft, de egy külföldi partnered rendelte, aki szeretné, ha EUR-ban állítanád ki neki az e-számlát.
Ilyenkor a tétel devizanemét hagyd Ft-on, és a számla devizanemét pedig állítsd EUR-ra. A számlázó program átszámolja az adott nap MNB árfolyamán, hogy hány EUR az ára a 200.000 Ft-os laptopnak.
A rögzítéskor a rendszer alul kijelzi, hogy mennyi lesz az átváltás után a számla devizájában az összeg.

6. Előlegszámla felhasználása

Előlegszámlából e-számla készítés
Amennyiben az ügyletről már állítottál ki előlegszámlát, ezt lehetőséged van felhasználni az e-számla kiállításakor.
Ehhez kattints az “Előleg számlák” fülre, és ott látni fogod az adott ügyfeled számára kiállított, azon előlegszámlákat, melyeket még nem használtál fel végszámlához.
Jelöld be a kívánt tételt, és rákerülnek az e-számládra az előlegszámláról a szükséges tételek.

3. Lépés: E-számla hitelesítése és elküldése e-mailben

3 számla opció
Miután lezártad az e-számládat, a felugró ablakban tudod kérni a számla hitelesítését (rákerül az időbélyeg és az elektronikus aláírás).
Ehhez jelöld be a “Digitális aláírás”-t.
Mellette érdemes bejelölni a “Számla küldés e-mailben”-t, mert így a hitelesítés után, egyből el is tudod küldeni az ügyfelednek az e-számlát.
E-számla e-mailben küldése
A felugró ablakban lehetőséged van módosítani az email szövegén. A számla pedig automatikusan csatolva van az e-mailhez.
Amennyiben az ügyfelednél rögzítettél egy elsődleges kapcsolattartót, és kitöltötted az email címét, akkor a számlázó program ezt az email címet kitölti a címzetthez.
Számla küldő email megtekintése
A küldött email-t később a kártyás nézetben meg tudod tekinteni a számla kártyájához kapcsolva.

4. Lépés: Kiállított e-számla megtekintése

Számla letöltése
Az elektronikus számlát későbbiekben is le tudod tölteni az “Elektronikus számla letöltése” funkcióval.
Így, ha megszeretnéd tekinteni a korábban készített e-számláidat, vagy újra el szeretnéd küldeni e-mailben, akkor ezt is megteheted.

Kérdésed van az e-számla kiállításával kapcsolatban? Írd meg kommentként, és megválaszolom!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Megjegyzés Hozzáfűzése

Loading